Egy, a testi létezést megtapasztalni kívánó energialény Troi tanácsosnőt választja fizikai formájának világra hozójául, ám nem tudja hogy jelenlétével veszélybe sodorja a hajót, szaporodásra késztetve az egyik raktérben szállított veszélyes biológiai mintákat.
28. Mikor kialszik a fény Where Silence Has Lease
Egy téren és időn kívül létező, halhatatlan lény szeretné megérteni a halál fogalmát, és kísérleteihez az Enterprise legénységét szemeli ki alanyul.
29. Kézenfekvő, kedves Data Elementary, Dear Data
Az egyik holodeck egy könnyelműen kiadott parancs hatására olyan ellenfelet hoz létre a Sherlock Holmest játszó Data számára, aki végül öntudatra ébred, és túszul ejtve a legénység egyik tagját azt követeli, hogy juttassák ki őt a valódi világba.
30. Okona, a nagyszerű The Outrageous Okona
Az Enterprise egy sérült teherhajó, és egyszemélyes legénysége segítségére sietve belekeveredik két szomszédos világ torzsalkodásába. A két világ vezetői azt követelik, hogy szolgáltassák ki valamelyiküknek a megmentett férfit, mivel az bűnt követett el, ám a férfinek erről más a véleménye, és mint kiderül, a látszat ellenére ő mond igazat.
31. Szavak nélkül Loud As A Whisper
Egy háború sújtotta bolygó szembenálló népeinek talán esélyük lesz a békekötésre, egy süketnéma békekövet közreműködésével, aki vele telepatikus kapcsolatban álló asszisztensei segítségével kommunikál. A asszisztenseket azonban megölik, és a békekövetnek új módszert kell találnia arra hogy megértesse magát, ha ez egyáltalán lehetséges.
32. Géptestben két lélek The Schizoid Man
Egy halálosan beteg kibernetikus, aki annak idején együtt dolgozott a Datát megalkotó Dr. Soonggal, az általa nemrégiben kidolgozott módszer segítségével áttölti tudatát az androidba, az örök élet reményében. Ám mikor szembesülnie kell azzal hogy a nő akit rajongással szeret, nem akarja követni ebben a gépi létezésbe, végül belátja tette helytelenségét.
33. Ha az ember Istent játszik... Unnatural Selection
Egy Csillagflotta-hajó legénysége különös körülmények között vesztette életét: néhány nap alatt megöregedve végelgyengülésben haltak meg. A jelenség hamarosan egy kutatóállomáson is felüti a fejét, ahol történetesen genetikailag tökéletesített emberpéldányok előállításával foglalkoznak, és végül kiderül hogy az új generációs emberek felelősek a halálesetekért, igaz nem szándékosan.
34. Becsület és hűség A Matter Of Honor
Riker egy tisztcsere-program keretében egy klingon hajóra kerül, melynek kapitánya, mikor felfedezik hogy hajójuk végveszélyben van, úgy értékeli a helyzetet hogy az Enterprise csapdába csalta őket, amit meg kell bosszulniuk, mégpedig a Szövetségi hajó elpusztításával.
35. Gép-ember The Measure Of A Man
Data megtagadja hogy kibernetikai kutatások céljából szétszereljék, és hogy ne kényszeríthessék erre, kilépne a Csillagflottától, mire a kutatási program vezetője perbe fogja, megkérdőjelezve ezen döntéshez, és egyáltalán bármilyen döntéshez való jogát. Data Picardot kéri fel védőjéül, a vád képviselőjeként pedig Rikert jelölik ki, aki ha sikerrel jár, Data elpusztulhat, ha viszont nem tesz meg minden tőle telhetőt vádlóként, búcsút mondhat a pályafutásának.
36. Az első szerelem The Dauphin
Wesley első látásra beleszeret az Enterprise egy diplomáciai vendégébe, akit egy háború sújtotta bolygóra szállítanak. A kibontakozó románcnak három akadálya van: a lány nevelőnője, az a tény hogy a lány királyi családból származik, és végül hogy valójában egyáltalán nem az aminek látszik.
37. Összeférhetetlenség Contagion
Az Enterprise épp időben talál rá testvérhajójára, hogy a legénység végignézhesse annak pusztulását. A másik hajó végzetét okozó meghibásodások hamarosan az Enterprise-on is felütik fejüket, miközben Picard és csapata egy olyan civilizáció nyomát kutatja, amelyről úgy tudták hogy nyom nélkül elpusztult.
38. Életünk regénye The Royale
Miután az Enterprise egy huszadik századi űreszköz maradványaira bukkant olyan messze a Naprendszertől ahová az önerőből aligha juthatott el még az eltelt majd négyszáz év alatt sem, Riker egy felderítőosztag élén lesugároz a bolygóra, ahol a roncsokat megtalálták. Odalent egy huszadik századi szálloda, a Royale várja őket, egyik szobájában egy űrhajós földi maradványaival, és egy könyvvel, melynek címe: Hotel Royale.
39. Lépj ki a körből Time Squared
Az Enterprise egy siklóra bukkan a mélyűrben, fedélzetén Picard kapitány alteregójával, fedélzeti naplójában pedig az Enterprise hat órával később bekövetkező pusztulásáról tanúskodó naplóbejegyzésekkel.
40. Köztünk mindig lesz helyed The Icarus Factor
Rikernek saját hajót, és önálló feladatot ajánlanak, amelynek részleteit rég nem látott apja hozza a fedélzetre, akivel a parancsnok meglehetősen rossz viszonyban van. Worf eközben egy klingon szertartásra készül, vagyis csak készülne, mert a végrehajtásához klingon harcosokra lenne szüksége. Ám barátai a segítségére sietnek.
41. A bádogember lelke Pen Pals
Data, karrierjét kockáztatva mindent megtesz azért hogy akár az Elsődleges Irányelvnek is ellenszegülve megmenthesse egy tektonikailag instabillá vált bolygó lakosságát, miután heteken keresztül rádiókapcsolatban állt egy kislánnyal a veszélyben levő bolygóról.
42. A lecke Q Who
Q úgy dönt hogy ideje megnyirbálni kissé az emberek önbizalmát, ezért hétezer fényévnyi távolságba lódítja a hajót, a galaxis egy ismeretlen térségébe, ahol hamarosan szembe kerülnek azzal a félelmetes és megállíthatatlan fajjal, amely népek tucatjait törölte már ki a létezésből, és amelynek neve: Borg.
43. Az álarc mögött Samaritan Snare
Miközben Picard és Wesley egy közeli űrállomásra tartanak, ahol a kapitány egy alapjában véve rutinjellegű műtétnek néz elébe, az Enterprise igyekszik segítséget nyújtani egy sérült csillaghajónak. A javítások elvégzésére átsugárzott LaForgeot azonban nem akarják visszaengedni az Enterprise-ra, Picard műtétje során pedig nem várt komplikációk adódnak.
44. Ellentétek Up The Long Ladder
Az Enterprise egy régi vészjelzőkód küldőjét keresve egy elveszett emberi kolóniára bukkan, melynek lakói elfordultak a technikai civilizáció áldásaitól, és egyszerű, de boldog életet élnek. Hamarosan megtalálják ellenpontjukat is, egy technikailag magasan fejlett települést, melynek lakói még a természetes szaporodásról is lemondva, klónozással hozzák létre utódaikat. Ez a kolónia azonban szintén veszélyben van, de nem egy instabil nap, hanem egyre romló génkészletük miatt, amit az Enterprise legénységének génanyagával akarnak felfrissíteni.
45. Merénylők Manhunt
Lwaxana Troi férjet keresve érkezik az Enterprise-ra, jelöltjei között első helyen Picard szerepel. Ám nem ő az egyetlen "merénylő" a fedélzeten, ugyanis mintegy mellékesen sikerül lelepleznie a hajón utazó diplomaták valódi szándékát: bombát akarnak robbantani azon a kongresszuson, ahová hivatalosak.
46. Kísért a múlt The Emissary
Egy évtizedekkel ezelőtt, még a Klingon-Szövetségi háború idejében útnak indított klingon távolsági felderítőhajó tart a Szövetség területe felé, fedélzetén az egyelőre hibernált legénységgel. Mivel félő hogy a hajó a szerintük még mindig életben levő harci parancs értelmében a Szövetség kolóniái ellen fordul, az Enterprise egy küldöttet vesz a fedélzetére, akinek feladata hogy tájékoztassa a klingonokat a megváltozott helyzetről. A küldött azonban Worf egykori szerelme, és mint hamarosan kiderül, az eltelt évek alatt egykori érzéseik mit sem változtak.
47. Elmélet és gyakorlat Peak Performance
Egy harci szimuláció hirtelen véres valósággá válik, mikor egy ferengi hajó kapcsolódik be a csatába, és azzal fenyegetődzik, hogy a két, látszólag szemben álló Szövetségi hajó közül az egyiket mindenképpen megsemmisíti, hacsak nem kapja meg azt az értékes rakományt, amit szerintük az egyik hajó szállít.
48. Megfakult emlékek Shades Of Gray
Egy ismeretlen bolygó felderítése közben Riker megfertőződik egy veszélyes parazitával, ami összefonódva az idegrendszerével, veszélyeztetni kezdi az életfunkcióit. Mikor a fertőzés eléri az agyat, Pulaski közvetlen idegi stimulációval próbálkozik, minek következtében az öntudatlan Riker újraéli életének egyes szakaszait.
Néhány mikroszkopikus méretű, önmásoló robot szabadul el az Enterprise fedélzetén, és a hajó elektronikus rendszereinek anyagát használják fel a szaporodásukhoz, minek következtében nemcsak a hajó, de egy fontos csillagászati kísérlet is veszélybe kerül.
50. A szavak hatalma The Ensigns of Command
Egy évtizedekkel ezelőtt kényszerleszállást végrehajtott hajó túlélői más lehetőségük nem lévén létrehoztak egy települést az életre alig alkalmas bolygón, amely azonban egy idegengyűlölő faj fennhatósága alá tartozik, és a tulajdonos most birtokba akarva venni a bolygót, megszabadulna az ott tartózkodó nemkívánatos egyénektől. A telepesek azonban nem akarják elhagyni sok áldozat árán felépített otthonukat, még akkor sem ha ez a halálukat jelentheti.
51. A szeretet erejével The Survivors
Egy ismeretlen hajó által megtámadott Szövetségi kolónián csak egyetlen épület marad épen, benne egy idős házaspárral. Az Enterprise legénysége megpróbálja kideríteni a csodával határos megmenekülés körülményeit, és eközben egy megdöbbentő dolgokra derül fény.
52. S ki vigyáz az istenekre? Who Watches The Watchers
Egy titkos archeológiai megfigyelőállomás veszélybe kerül egy alacsony fejlettségi szinten álló bolygón. A mentési művelet közben az egyik "bennszülött" felfedezi a kutatóállomást, és miközben menekülni próbál a félelmetes idegenek elöl, halálos sérülést szenved. Crushernek nincs más választása, fel kell vinnie a hajóra a sérültet, és mikor visszaküldik a bolygóra, arról számol be a fajtársainak hogy találkozott az Istennel, akit A Picard-nak hívnak, és aki feltámasztotta.
53. Kötelék The Bonding
A hajó egyik archeológusa életét veszti egy robbanásban, miközben egy önmagát kipusztított civilizáció nyomait kutatják egy bolygón. Az akció vezetője, Worf, felelősséget érez az archeológusnő fia iránt, és szeretné a testvérévé fogadni. Azonban a halottnak tudott anya egyszer csak felbukkan, és magával akarja vinni a fiút a bolygóra.
54. Csapdában Booby Trap
Az Enterprise egy ezeréves csatatéren jár, egy aszteroidamezőben, s miután rábukkant egy ősi csatahajóra, beleesik ugyanabba a csapdába, ami a hajdani hajó vesztét okozta. LaForge, miközben igyekszik kiutat találni a veszélyes helyzetből, az egyik holodeckben életre hívja az Enterprise főkonstruktőrét, egy csinos nőt, és hamarosan bele is szeret a szimulációba.
55. Ellenségem, segíts! The Enemy
Egy romulan felderítőhajó zuhan le az UFP területén, és az Enterprise-t küldik ki a pilóta begyűjtésére. A mentőakció során azonban LaForge a bolygón reked, és ott találkozik az egyszemélyesnek mondott romulan hajó másik utasával, akivel a túlélésük, és megmenekülésük érdekében össze kell fognia.
56. Mert mindennek ára van The Price
Miközben több nép képviselői igyekszenek megállapodni egy Wormhole tulajdonjogáról az Enterprise fedélzetén, Troi találkozik egy régi szerelmével, aki az egyik delegáció tagja. A férfi megpróbálja feléleszteni az egykori érzéseket, miközben Troinak rá kell jönnie hogy a betazoid félvér férfi empatikus képességei segítségével akarja a maga javára fordítani a tárgyalás menetét.
57. Akit bosszú éltet... The Vengeance Factor
Egy lerombolt UFP kutatóállomásról induló szálak egy hajdan klánháborúkat vívott nép felségterületére vezetnek. Az anyabolygón már nyugodt az élet, ám akik ragaszkodnak a régi hagyományokhoz, azok kalózhajókra költözve járják a környéket. Az anyabolygó szívesen visszafogadná őket, és a kalózok is hajlanának a letelepedésre, ám felbukkan valaki, aki számára a klánháborúk ideje még nem ért véget.
58. Jövőmet jövőjükért The Defector
Egy romulan dezertőr kér menedékjogot az Enterprise-on, és információkat ad át egy titkos hadműveleti bázisról a Semleges Zónában. A Főparancsnokság úgy dönt hogy az Enterprise vizsgálja ki a dolgot, ám hamarosan kiderül hogy a hírhozót hamis információkkal látták el, abból a célból hogy ezzel romulan területre csaljanak egy UFP hadihajót, ürügyet kreálva egy hadüzenethez.
59. A háború áldozata The Hunted
Az Enterprise segédkezik egy szökött bűnöző kézre kerítésében, akiről azonban kiderül hogy nincs más bűne minthogy a kormánya egy nemrég befejeződött háborúhoz megállíthatatlan harci géppé kondicionálta, és most, a háború után túl veszélyesnek tartja hogy ő és a hozzá hasonlók visszatérjenek a társadalomba.
60. Bármilyen eszközzel The High Ground
Az Enterprise orvosi segédeszközöket szállít egy polgárháború, és folyamatos merényletek sújtotta bolygóra. Egy újabb merénylet során az épp a helyszínen tartózkodó Crusher a terroristák fogságába esik, a legénység pedig megpróbálja kiszabadítani úgy hogy eközben ne kötelezze el magát egyik oldalnak sem.
61. Egy Q nevű ember Deja Q
Q, miután eddigi akciói miatt száműzték az övéi közül, és megfosztották hatalmától az Enterprise-on keres menedéket. A legénység azonban nincs elragadtatva az ötlettől, de miközben egy üstökös-becsapódás fenyegette bolygó megmentésén fáradoznak, rá kell jönniük hogy a különös lénynek is vannak értékes tulajdonságai.
62. Gyanúban A Matter of Perspective
Rikert egy kutatóállomás elpusztításával, és az állomást irányító tudós megölésével vádolják, ám a hajó egyik holodeckjének segítségével, a rendelkezésre álló adatok alapján bebizonyosodik hogy a tudós, miközben megpróbált eltitkolni egy felfedezést amit idegen hatalmaknak akart kiszolgáltatni, véletlenül okozta az állomás, és önmaga pusztulását.
63. Ne ily halált adj... Yesterday's Enterprise
Egy időanomália huszonkét évvel előre hozza a 1701-C jelű Enterprise-t minek következtében a történelem eddigi menete megváltozik, az UFP háborúban áll a klingonokkal. A régi Enterprise visszaküldése helyes irányba terelhetné az időt, de ez a lépés a 1701-C legénységének biztos pusztulásával jár. A hajó parancsnoka azonban egy klingon rajtaütés során meghal, az ezen az idővonalon életben maradt Yar pedig, mikor megtudja hogy mi történt/történik vele a helyes idővonalon, úgy dönt hogy visszatér a múltba a régi Enterprise fedélzetén.
64. Életet adni The Offspring
Datának sikerül megépítenie egy működőképes androidot, akire gyermekeként tekint. A Csillagflottában azonban újra felüti fejét a birtoklási vágy, és a gyermeket el akarják szakítani az apjától. Picard melléjük áll, de már késő. Data lánya nem tud megbirkózni a kialakult konfliktushelyzettel, és miközben megtapasztalja első érzelmét, a félelmet, neurális hálózata összeomlik.
65. Klingon vér Sins of the Father
A még mindig tartó tisztcsere-program keretében egy klingon parancsnok veszi át az Enterprise első tiszti posztját. Kiderül hogy a parancsnok Worf testvére, és valójában azért jött, hogy megtudja, bevonhatja-e bátyját az apjuk becsületének visszaszerzéséért indítandó hadjáratába.
66. Bajkeverők Allegiance
Picardot a legénység tudta nélkül kicserélik egy másolatra, és miközben az igazi kapitány három másik elrabolt lénnyel együtt szabadulni próbál ismeretlen fogvatartóitól, a másolat veszélyes helyzetbe hozza a hajót és a legénységet.
67. Szép kis vakáció Captain's Holiday
Picardot egy kimerítő tárgyalássorozat után az erre "felesküdött" legénységnek sikerül szabadságra küldenie. A kapitány már az első napon megismerkedik több figyelemre méltó személlyel: egy fékezhetetlen személyiséggel megáldott kalandornővel, egy ferengivel, és két időutazóval, akik ugyanazon okból érkeztek a bolygóra, egy pusztító erejű fegyvert keresnek, mely elveszett az időben.
68. Céltalanul Tin Man
Az Enterprise versenyt fut a romulanokkal egy olyan élőlénnyel történő kapcsolatfelvétel előjogáért, amelynek otthona a végtelen tér. A kapcsolatfelvételt egy, a világtól visszahúzódott betazoid telepata kísérli meg, aki az első kapcsolat után rájön hogy a lény és ő hasonlítanak egymáshoz: mindketten végtelenül magányosak.
69. A mihaszna Hollow Pursuits
Troi és LaForge elkeseredett küzdelmet vívnak egy látszólag hasznavehetetlen, a holodeck fantáziavilágába visszahúzódó hadnaggyal, ám végül neki sikerül kiderítenie hogy mitől hibásodnak meg sorra a hajó rendszerei, ami egyre nagyobb veszélybe sodorja a legénységet.
70. A gyűjtemény dísze The Most Toys
Datát halottnak hiszik, miután a siklója felrobbant, miközben egy vízszennyezés semlegesítéséhez szükséges ritka anyagot szállít az Enterprise-ra. Valójában azonban egy egyedülálló dolgokat megszállottan gyűjtő kereskedő szemelte ki gyűjteménye díszéül, aki egy körmönfont tervet eszelt ki a megszerzésére.
71. A nagykövet Sarek
A legendás Sarek nagykövet utolsó diplomáciai feladatát készül végrehajtani az Enterprise-on, ám eközben kiderül hogy egy ritka, ám annál súlyosabb vulcani betegségben szenved, amely megfosztja őt az eddig elfojtott érzelmei fölötti irányítástól. Hogy sikerre vihesse utolsó küldetését, egyesíti tudatát Picardéval, ezáltal időlegesen elnyerve a kapitány önkontrollját, és átadva neki életének emlékeit.
72. A két Troi Menage A Troi
Lwaxana és Deanna Troi, valamint Riker parancsnok egy ferengi fogságába esnek, aki a Troik telepatikus képességeit akarja felhasználni sikeresebb üzletek lebonyolításához. Az Enterprise azonban, hála Riker mesterkedésének, a nyomukra bukkan, és Picard kénytelen élő, egyenes adásban "szerelmet vallani" az őt eddig is házassági ajánlattokkal üldöző Lwaxanának, hogy ezzel kimenthesse őt a ferengik karmai közül.
73. A következő lépcsőfok Transfigurations
Az Enterprise egy lezuhant mentőegységre bukkan, a roncsok között egy ismeretlen fajú, súlyosan sérült túlélővel. A humanoid gyorsan rendbe jön, és hamarosan kiderül hogy nem éppen hétköznapi tulajdonságokkal bír. Rövidesen felbukkannak fajtársai is, akik azt állítják hogy a túlélő veszélyes bűnöző, és társaihoz hasonlóan halál vár rá, ám elfogni már nincs lehetőségük, a lény ugyanis ekkora befejezve átalakulását az anyagi formában létező fajtársai fölé emelkedik, elsőként a népéből.
74. Két világ bajnokai The Best of Both Worlds
A Borg, hogy Q jóvoltából annakidején tudomást szerzett az emberek létezéséről, megérkezik az UFP területére hogy felkutassa az emberiség otthonát. Elsőként az Enterprise próbálja feltartóztatni, ám a Borg foglyul ejti Picardot, majd a hajót mozgásképtelenné téve folytatja útját a Föld felé.
75. Két világ bajnokai - II. rész Best of Both Worlds Part II
A Borg útban a Föld felé elpusztítja a Csillagflotta jelentős részét. Rikernek egy ügyes manőverrel sikerül elfognia Locutost, a Picardból lett Borgot, és a közte és a Borg egység között levő kapcsolat segítségével Data megállítja, majd megsemmisíti a Borg hajót.
76. Megtér a vízről a tengerész... Family
Miközben az Enterprise nagyjavítását végzik a Föld körül, Picard hazalátogat szülővárosába, és kis híján feladja karrierjét a Borg általi elrablása okozta trauma miatt.
77. Testvéri szeretet Brothers
Data minden érthető ok nélkül átveszi az Enterprise irányítását, és egy lakatlan naprendszerbe irányítja, majd elhagyja a hajót. Mindez haldokló apja hívására történik, aki egy ajándékot akar átadni Datának. Azzal azonban nem számolt, hogy Lore is észlelte a hívást.
78. Lennél-e újra ember? Suddenly Human
Egy szerencsétlenül járt hajó fedélzetén egy földi származású fiatalemberre bukkan az Enterprise legénysége. Mint kiderül, a fiú régóta él az idegenek között, de bizonyos jelek arra utalnak hogy nem bántak túl jól vele. Ezért Picard nem hajlandó visszaengedni nevelőapjához, aki erre azzal fenyegetődzik hogy újra kirobbantja a háborút az UFP és a népük között.
79. Amíg emlékszel ránk... Remember Me
Wesley a görbületi hajtóművel kísérletezik a gépházban, és véletlenül létrehoz egy görbületimező-buborékot, amelyben létrejön az univerzum másolata, és amelybe - tudtán kívül - bekerül Crusher doktornő is. A probléma csak az hogy a buborék zsugorodik, a benne levő látszatuniverzum darabjai lassan semmivé válnak, és ez vár a doktornőre is, hacsak nem sikerül kimenteni.
80. Bizalom Legacy
Egy mentőakció során az Enterprise megérkezik az elhunyt Yar hadnagy szülőbolygójára, s hamarosan találkoznak Yar húgával, aki látszólag segít nekik a mentésben a még mindig anarchia uralta bolygón, azonban mint végül kiderül, csak saját céljaira használja ki a helyzetet.
81. Utódok Reunion
Miközben Picard, akit a Klingon Nagytanács haldokló vezetője Utódlás Bírájává nevez ki, megpróbálja eldönteni hogy a két jelentkező közül ki kerüljön hatalomra, kiderül hogy az egyik családnak jelentős része volt abban az eseményben ami miatt Worf apját, Mogh-ot megfosztották becsületétől.
82. Jövő, kis hibával Future Imperfect
Riker, miután az ő szemszögéből nézve felderítőcsapatát épphogy kimentették egy veszélyes helyzetből, hirtelen tizenhat évnyire a jövőben találja magát, mint kiderül egy vírusfertőzés okozta amnézia miatt. Ám valami nincs rendben ezzel a jövővel, s mikor Riker jobban utánanéz a dolgoknak, rá kell jönnie hogy valójában romulan fogságba esett. De ez az illúzió sem tart sokáig...
83. Búcsúzóul Final Mission
Miután elfogadták Wesley jelentkezését az Akadémiára, Picard magával viszi a tiszteletbeli zászlóst egy diplomáciai küldetésre. Útközben azonban balesetet szenvednek, kényszerleszállást hajtanak végre egy sivatagbolygón, és végül Wesleyre hárul a feladat hogy életben tartsa a súlyosan sérült Picardot, míg rájuk nem találnak.
84. A világ, más szemmel The Loss
Troi minden előjel nélkül elveszti empatikus képességét, ezért majdnem lemond tanácsosi posztjáról, miközben az Enterprise megállíthatatlanul sodródik egy pusztító erejű kozmikus jelenség felé, látszólag minden ok nélkül. Végül kiderül hogy a két jelenség összefügg, és a helyzetet épp Troi menti meg, ezáltal visszanyerve előbb önbizalmát, majd empatikus képességeit is.
85. Egy android naplója Data's Day
Miközben Data az igazi örömapa helyettesítésére készül egy barátja esküvőjének okán, újabb leckét kap emberi érzelmekből, és a levont tanulságokat naplójában rögzítve elküldi azt egy ádáz ellenségéből lett barátjának, aki viszont az android-lét megértésén fáradozik.
86. De ha mégis... The Wounded
Az Enterprise-nak meg kell állítania egy UFP hajót, ami cardassiai teherhajókat támad és semmisít meg, cardassiai felségterületen. Az ügy először személyes bosszúnak tűnik a hajó kapitánya részéről a cardassiaiak által megölt családjáért, ám végül kiderül hogy ennél lehet hogy jóval többről van szó.
87. Ördögi praktikák Devil's Due
Egy UFP kutatócsoport kér segítséget az Enterprise-tól, amely csoport egy olyan bolygón tartózkodik, ahol káosz uralkodott el, mert a lakosság ősi történeteiben az szerepel hogy elődeik szerződést kötöttek az ördöggel, aki hamarosan el fog jönni behajtani a tartozást. A helyzet nevetségesnek tűnik, de nagyon is komollyá válik, mikor a rettegett lény valóban megérkezik, s látszólag minden jel arra mutat hogy az, akinek vallja magát. De mint kiderül, csak látszólag...
88. Áruló jelek Clues
Egy különleges térség, és az ott észlelni vélt föld-típusú bolygó megvizsgálása közben az Enterprise áthalad egy instabil Wormhole-on. Az utazást egyedül Data vészeli át eszméletvesztés nélkül, és arról tájékoztatja a többieket hogy mintegy harminc másodpercig tartott az egész. Azonban egyre több jel mutat arra hogy ennél több idő telt el, ám Data makacsul kitart az egyre nyilvánvalóbb hazugság mellett, és mikor rákérdeznek miért, az android azt válaszolja, Picard parancsát teljesíti.
89. Kapcsolatfelvétel First Contact
Egy, az első kapcsolatfelvételt előkészítő felderítő-akció kis híján végzetes kimenetelűvé válik a sebészeti úton a bolygó lakosaihoz hasonlatossá tett Riker számára, mikor egy utcai verekedésbe keveredve elveszti az eszméletét, és egy kórházban tér magához, ugyanis fény derül "földönkívüli" származására, és a kormány minden eszközzel igyekszik szóra bírni, még attól a lehetőségtől sem riadnak vissza ha esetleg eközben megölik.
90. Találkozások Galaxy's Child
Az Enterprise főkonstruktőre, akinek szimulációjába LaForge annak idején szerelmes lett, a hajóra jön hogy megvizsgálja a fedélzeti rendszereken végrehajtott változtatásokat, és eközben alaposan kiábrándítja magából LaForgeot. Az Enterprise hamarosan veszélybe kerül, ugyanis felfedeznek egy, az űrben létező élőlényt, de kénytelenek megölni azt, mikor a hajóra támad. A lény azonban utódot várt, és miután az utódot a világra segítik, az anyjának gondolva a hajót fogyasztani kezdi az energiáját, LaForge és a főkonstruktőr pedig kénytelenek összefogni hogy megmenthessék a hajót.
91. Szemek a sötétben Night Terrors
Az Enterprise egy eltűnt UFP hajó nyomára bukkan, a fedélzeten egyetlen telepata túlélővel, aki azonban elvesztette minden kapcsolatát a külvilággal. A hajó egy ismeretlen erő csapdájába esik, és mintha ez még nem lenne elég, a legénység képtelen aludni, pontosabban álmodni, Troi kivételével, akit azonban rémálmok gyötörnek és félő hogy hamarosan olyan állapotba kerül mint a másik hajó túlélője.
92. A rejtőzködők Identity Crisis
Egy évekkel ezelőtt elpusztult kutatóállomás esetétnek kivizsgálásában részt vett tisztek hirtelen elhagyják szolgálati helyüket, és siklókat lopva elindulnak valahová. A csapatból már csak ketten maradtak akiken nem vett erőt a furcsa törekvés: az egyik LaForge, a másik pedig egy régi bajtársa, aki az Enterprise-ra jött hogy közösen derítsék ki az eltűnések okát. Azonban mikor már épp nyomon vannak, ők is áldozatul esnek a bennük szunnyadó erőknek.
93. Az N-edik hatványon The Nth Degree
Az Enterprise egy ismeretlen eredetű szondára bukkan, és miközben a legénység két tagja egy siklóból megvizsgálja, a szerkezet egy pillanatra életre kel. A vizsgálatot végzők egyike ezután káprázatos elmebeli képességekről tesz tanúbizonyságot, végül összekapcsolva magát a hajó számítógépével, egy teljesen új meghajtórendszert hoz létre, hogy ismeretlen messzeségbe röpítse vele az Enterprise-t.
94. Á l)mor (Qpid
Az Enterprise egy archeológiai konferenciának ad otthont, Picard legnagyobb örömére. Feltűnik azonban két régi ismerős: az egyikük az a nő akivel Picard egy szabadsága idején ismerkedett meg, a másik pedig Q, aki Robin Hood történetének díszletei közé áthelyezve a tisztikart, arra igyekszik rákényszeríteni Picardot hogy ismerje be: igenis, szereti azt a bizonyos nőt.
95. Inkvizíció The Drumhead
Egy szabotőr és áruló felkutatására kiküldött vizsgálóbíró elvakultságában végül magát Picardot is árulással vádolja.
96. Mindvégig élni Half a Life
Egy tudósnak, aki bár azon dolgozik hogy megmentse rendszerük napját a nóvává válástól ugyanúgy végre kellene hajtania a társadalmuk által megkövetelt öngyilkosságot mint bárki másnak. Ez azonban nem csak Picardnak, de a hajón tartózkodó Lwaxanának sem tetszik, még akkor sem ha az ellenszegülés végzetes következményekkel járhat.
97. Test vagy lélek? The Host
Dr. Crusher beleszeret egy nagykövetbe, akinek feladata az lenne hogy összebékítsen két, a háború küszöbén álló fajt. Azonban a dolog nem megy fegyveres összetűzések nélkül, melyek egyikének a nagykövet is majdnem áldozatul esik, s ekkor derül ki hogy tulajdonképpen nem egy, de két személyről van szó, egy humanoid hordozóról, és egy, a benne rejtőző szimbiótáról, Crusher pedig nem igazán tudja eldönteni, melyikükbe is szeretett bele.
98. A lélek tükre The Mind's Eye
LaForge ideiglenesen a romulanok fogságába esik, akik a VIZOR-jához tartozó beültetések felhasználásával engedelmes gyilkossá kondicionálják, majd visszajutatják az Enterprise-ra anélkül hogy bárki is tudná mi történt. Teszik mindezt azért hogy háborút robbantsanak ki a klingonok és az UFP között, amiből persze ők is profitálhatnak.
99. Elvileg In Theory
Data újabb emberismereti kísérletbe kezd, ezúttal a párkapcsolatok terén, és ennek érdekében egy időre összeköltözik a legénység egy meglehetősen csinos nőtagjával, aki egyébként vonzódik is hozzá. Az Enterprise eközben egy különleges gázködöt vizsgál ám hamarosan megmagyarázhatatlan jelenségek kezdődnek a hajón, melyek végül halálesetekhez vezetnek, és melyekről kiderül hogy a gázköddel vannak kapcsolatban.
100. Családok és Birodalmak Redemption
A Klingon Birodalomban elérkezett az idő hogy a Nagytanács új vezetője elfoglalja posztját, ám Picardnak az Utódlás Bírájaként hozott döntésével nem mindenki ért egyet. A Birodalom a polgárháború küszöbén áll, Worf pedig elérkezettnek látja az időt arra hogy megpróbálja visszaállítani családja becsületét, ezért csatlakozik testvéréhez, a kormányerők oldalán.
101. Családok és Birodalmak, II. rész Redemption: Part II
Mikor kiderül hogy a Klingon Birodalomban dúló polgárháború kialakulásában a romulanoknak is jelentős szerepük van, sőt, fegyverrel támogatják a felkelőket, Picard határzár kialakítását javasolja a Klingon-Romulan határon. A Főparancsnokság beleegyezik, még akkor is, ha ezzel az UFP-Romulan háború kirobbanását kockáztatják.
102. Dőljenek le a falak Darmok
Az Enterprise legénysége egy olyan fajjal találkozik, amiről az UFP-nek tudomása van ugyan, de nyelvi nehézségek miatt nem igyekeztek felvenni velük a kapcsolatot. Mikor azonban az idegen hajó kapitánya a találkozási helyként szolgáló bolygóra sugározza magát és Picardot, az Enterprise kapitányának minél előbb közös nyelvet kell találnia az idegennel, mert úgy tűnik, valami vadászik rájuk a felszínen.
103. Bajorinak születtek Ensign Ro
Az Enterprise-nak kézre kell kerítenie egy bajori terroristát, aki eddig csak népük ellensége, a cardassiaiak ellen harcolt, de most az UFP-t is célba vette. A feladat végrehajtásához segítséget is kapnak, egy "problémás" bajori zászlós személyében, aki egyenesen egy katonai börtönből érkezett. A küldetés teljesítése során azonban kiderül, hogy a zászlós különleges megbízatással érkezett a fedélzetre, egy összeesküvés résztvevőjeként, ám ezt nem önszántából tette.
104. A kőszívű Silicon Avatar
Mikor az Omicron Theta kolónia elpusztításáért felelős kristálylény újra felbukkan, egy szakértő érkezik az Enterprise-ra. Ám nem megérteni akarja a különös lényt, hanem csupán elpusztítani, bosszúból azért mert fia odaveszett az Omicron Thetán.
105. Bajban ismerszik meg... Disaster
Az Enterprise egy kvantumrosttal történt ütközéskor súlyosan megsérül, a legénység pedig kisebb, elszigetelt csoportokra szakadva küzd a túlélésért, és a hajó megmentéséért.
106. Eljátszott lehetőség The Game
Wesley szünidejét tölti az Enterprise-on, ahol különös játékmánia van kialakulóban. Wesley és egy fiatal zászlósnő értetlenül állnak a dolog előtt, végül úgy döntenek hogy megvizsgálják a szerkezetet, így rájönnek hogy a játék hatással van használója gondolkodására. Hamarosan összeáll a kép, és megértik hogy egy kifinomult invázió első lépcsőjébe botlottak, de lehet hogy a felismerés már túl késön jött, mert rajtuk kívül az egész hajó a játék hatása alatt áll.
107. Vulcan gyermekei Unification: Part I
Az UFP egyik legnagyobb tiszteletnek örvendő nagykövete nyom nélkül eltűnik, majd hamarosan felbukkan a romulanok anyabolygóján. Picard és Data titkos küldetésre indulnak a Romulusra, hogy kiderítsék, valóban áruló lett-e Spock nagykövet, vagy valami egyéb okból utazott titokban a Romulan Birodalom fővárosába.
108. Vulcan gyermekei, II. rész Unification: Part II
Picard és Data kapcsolatba lépnek a titokban a Romulan Birodalom szívében tartózkodó Spockkal, aki arról tájékoztatja őket hogy egy romulan földalatti mozgalom arra készül, hogy visszavezesse az őseiktől elszakadt és elidegenedett romulanokat, a vulcaniak leszármazottait, a helyes útra. Azonban azt majdnem túl késön tudják meg hogy a terv nem véletlenül lelt támogatókra magasabb körökben, csakhogy ezek a támogatók egészen más módon képzelik el az újraegyesítést.
109. Az időutazó A Matter of Time
Miközben az Enterprise legénysége egy veszélyben levő bolygó, és lakóinak megmentésén fáradozik, egy különös utazó érkezik a fedélzetre, saját elmondása szerint a jövőből.
110. A kezdet mindig nehéz New Ground
Az Enterprise egy új, fedélzeti görbületi hajtómű nélküli görbületi meghajtórendszer tesztjénél segédkezik, ám a kísérletből hamarosan mentőakció lesz, mikor a dolgok kikerülnek a tudóscsoport irányítása alól. Worf mindeközben megtapasztalhatja milyen bonyodalmakkal jár apának lenni, mikor földi nevelőszülei a gondjaira bízzák a fiát.
111. A csodáló Hero Worship
Egy kis híján megsemmisült kutatóhajó fedélzetén egyetlen túlélőt találnak, egy fiatal fiút, akit Data ment ki egy veszélyes helyzetből. A gyerek azt hiszi hogy ő okozta a legénység, és így a szülei halálát is, és megpróbálva elszakadni korábbi életétől, utánozni kezdi a az androidot, akit nem gyötör az érzelmek súlyos terhe.
112. Erőszak Violations
Három különleges képességekkel rendelkező telepata vendégeskedik a fedélzeten, útban hosszú kutatómunkájuk következő állomása felé. A legénység néhány tagja megmagyarázhatatlan módon kómába esik, és mikor közülük az első, Troi, visszanyeri eszméletét, arról számol be hogy a dolgot a telepaták idézték elő, azzal hogy az egyikük a jelek szerint erőszakosan hatolt be a gondolatai közé. És hamarosan kiderül hogy nem csak a hajón fordultak elő ilyen esetek...
113. Az Édenkert túl szűk nekünk The Masterpiece Society
Egy genetikailag a lehető legtökéletesebbre tervezett, zárt ökoszisztémában és társadalmi rendszerben élő kolónia végveszélybe kerül. Az egyetlen megoldásnak a kiürítés látszik, ám erről a kolónia lakói hallani sem akarnak. Végül a kolónia egyik tudósa és LaForge kidolgoznak egy módszert ami segíthet, és ezzel sikerül megmenteniük a települést, de felmerül egy újabb veszély. A tudós, és még jó néhányan, felismerve az elzárkózás hátrányát, távozni akarnak, még akkor is, ha ez a kolónia életvitelének végzetes felborulásával jár.
114. Félrevezetve Conundrum
Az Enterprise legénysége látszólag ismeretlen ok miatt elveszíti minden személyes emlékét, nem tudják kik ők, és miért vannak az űrben. A számítógép adatbázisaiból is hiányzik jóformán minden rájuk vonatkozó adat, de azt sikerül kideríteniük hogy az UFP, amelyet képviselnek, háborúban áll egy veszélyes fajjal, és épp döntő csapást készülnek mérni a főhadiszállásukra. Ám mivel ezt semmi sem erősíti meg, vagy mond ellent neki, a legénység bizonytalankodik a végrehajtási illetően, McDuffot, az első tisztet kivéve.
115. Gonosz lelkek Power Play
Visszatérve egy bolygófelszíni felderítő-akcióról, Data, Troi és O'Brien túszul ejtik a Ten Forwardban tartózkodókat, azt állítva hogy egy hajdan a bolygón kényszerleszállt hajó legénységének lelkei uralják őket, amiket a bolygó különleges energiavihara tartott fogva, s most szeretnének végre békében nyugodni.
116. Etika Ethics
Worf súlyos gerincsérülést szenvedve elveszti mozgásképességének jó részét, ezért klingon szokás szerint öngyilkosságot akar elkövetni. Ehhez Riker segítségét kéri, aki azonban hallani sem akar a dologról, sőt igyekszik eltéríteni szándékától a hadnagyot. Crusher eközben a gyógyítás lehetséges módjait keresve a fedélzetre kéret egy idegspecialistát, aki egy veszélyes eljárással visszaadhatná ugyan Worf egészségét, de mivel a módszer teszteletlen, könnyen végzetes következményei lehetnek.
117. Ahol bűn másnak lenni The Outcast
Miközben igyekszenek megmenteni egy nem nélküli faj néhány tagját egy nulltér-zárványból, Riker szerelmet ébreszt a vele együtt dolgozó pilótában, aki, sok más társához hasonlóan úgy érzi hogy igenis, van neme, mégpedig neki épp női. A társadalmuk azonban nem tűri meg az ilyen "ferde hajlamú" egyéneket, és teljes pszichikai átnevelést alkalmaz náluk, amitől "egészségesek" lesznek, akár a nagy többség.
118. Véges végtelen Cause And Effect
Az Enterprise legénysége úgy érzi mintha egy folytonos deja vu-ben élnének, ami azonban a hajó és a legénység pusztulásával végződik. Az érzés a folyton ismétlődő ciklusok során egyre erősebbé válik, és végül kiderül hogy a hajó egy időhurokban van, már ki tudja mióta. A kérdés csak az hogy ki tudnak-e kerülni belőle, mielőtt a sorsuk beteljesedik, vagy csupán abban reménykedhetnek hogy a következő hurokban nagyobb szerencséjük lesz.
119. Bajtársak The First Duty
Bár más okból érkeznek a Földre, az Enterprise legénysége egy vizsgálat kellős közepében találja magát, egy balesettel kapcsolatban, ami Wesley Crusher Akadémiai repülőosztagával történt, és az egyik kadét halálát okozta. Azonban egyre inkább úgy tűnik, hogy az osztag tagjai titkolnak valamit, de Wesley végül, egy Picard-al történt beszélgetés után úgy dönt hogy elmondja az igazat.
120. Élni tudni kell Cost Of Living
Miközben Lwaxana Troi leendő férjére vár az Enterprise-on, barátságot köt Alexanderrel, Worf fiával, és igyekszik felvidítani a magát kissé elveszettnek érző fiút, Worf nem kis bosszúságára.
121. Holtomiglan The Perfect Mate
Egy ajándék, amit két, egymással évszázadok óta háborúban álló nép egyike szán ellenfelüknek a békefolyamat előmozdítására, beleszeret Picardba. Az ajándék ugyanis egy különlegesen felkészített nő, akit arra képeztek ki hogy képes legyen megfelelni bármilyen férfi bármilyen igényének. Ám mivel mindketten megértik hogy a béke ügye fontosabb bármi másnál, mindez nem lehet több, mint egy reménytelen románc...
122. Képzelt barát Imaginary Friend
A hajó legénységének egyik tagja látszólag nem túl komoly gonddal keresi fel Troit, mégpedig hogy egyedül nevelt kislányának képzeletbeli barátja van. A tanácsosnő megnyugtatja hogy ez a kislány korában teljesen megszokott dolog, nincs ok az aggodalomra. Ám hamarosan úgy tűnik hogy mégis, mert a képzeletbeli barát egyre valóságosabbnak kezd mutatkozni, olyannyira hogy végül már a hajó biztonságát fenyegeti.
123. Én, a Borg I, Borg
Az Enterprise egy lezuhant Borg felderítőegység roncsai között egy túlélőre bukkan. Picard kezdetben csak a Borgok elpusztításának nagyszerű lehetőségét látja benne, de LaForge és Crusher, akik együtt dolgoznak a lény tanulmányozásán, egyre inkább belátják hogy a Borg sem gonosz, csak... Más. És erről végül, Guinan segítségével, aki szintén megbocsátani látszik a népe ellen elkövetett bűnt, sikerül meggyőzniük Picardot is.
124. Szellemvilág The Next Phase
Egy szerencsétlenül jár romulan kutatóhajó megsegítése során Ro és LaForge életüket vesztik egy transzporterbalesetben. Legalábbis minden jel erre mutat, ám a két "halott" kétségbeesetten próbálja felhívni magára a figyelmet, ugyanis valójában csupán, kezdetben megmagyarázhatatlan módon, észlelhetetlenné váltak a szokványos módszerek, és persze az emberi szem számára.
125. Benned élünk tovább Inner Light
Egy ismeretlen eredetű űrszonda vizsgálata közben Picard egyszer csak eszméletét veszti a hídon, és mikor magához tér, egy ismeretlen életben találja magát, egy épphogy az űrkorszakba lépett, de elkerülhetetlenül pusztulásra ítélt civilizáció tagjaként.
126. Az idő vad folyóján Time's Arrow
Az Enterprise-t sürgősen visszarendelik a Naprendszerbe, ugyanis a Földön, San Franciscoban néhány nagyon különös leletre bukkantak egy több száz éves bánya feltárása során: többek között Data testétől elválasztott fejére. A bánya vizsgálata során olyan nyomokat találnak, amelyek egy távoli bolygó egyik holdjára vezetnek. A holdon egy időfáziskülönbség-zónára, és benne különös lényekre bukkannak, ám a területet átkutató Datával hirtelen minden kapcsolat megszakad. Az android ugyanis, óvatlanul megközelítve két lényt akik épp egy időhasadékon haladnak át, maga is visszakerül a tizenkilencedik századba, a Földre.